Je lepší, když nemovitost ukazuje zájemcům majitel nebo makléř?
Prezentace nemovitosti k prodeji vlastníkem či realitním zprostředkovatelem může mít zásadní Která možnost je pro vlastníka nemovitosti vhodnější a efektivnější?
Je běžně předpokládáno, že majitelé nemovitosti dokáží lépe prezentovat svůj domov zájemcům, jelikož v něm žijí a znají každý jeho detail. Na druhou stranu, realitní makléř nemovitost viděl pouze několikrát, což by mohlo způsobit, že není schopen tak efektivně ukázat nemovitost ani zodpovědět všechny otázky. .
Lze toto tvrzení považovat za pravdivé?
Je pravda, že majitelé nemovitosti znají každý detail a mohou být schopni lépe zodpovědět otázky týkající se jejího provozu a údržby. Avšak realitní makléři jsou odborníci v oblasti prodeje nemovitostí, kteří mají zkušenosti s prezentací, vyjednáváním a prodejními technikami.
Makléři se často orientují na trhu a dokáží lépe odhadnout cenu nemovitosti či předvídat potenciální problémy. Dále jsou zvyklí komunikovat s různými typy zákazníků a dokáží přizpůsobit prohlídku jejich potřebám a zájmům.
Přestože majitelé nemovitosti mohou mít hlubší znalosti o svém domově, nemusí mít nezbytné dovednosti a zkušenosti pro úspěšný prodej. Navíc, zájemci o koupi nemovitosti mohou být opatrnější při jednání přímo s majiteli, jelikož mohou vnímat možný střet zájmů.
Zda je lepší prodej nemovitosti s pomocí majitele nebo realitního makléře, záleží na individuálních schopnostech a zkušenostech každého majitele. Je důležité zvážit vlastní dovednosti, časové možnosti a znalosti trhu před tím, než se rozhodnete, která možnost je pro vás nejlepší.
Důvody, proč profesionální makléř při prohlídce nemovitosti přináší výhody
Jednou z výrazných skupin našich klientů jsou ti, kteří se pokusili prodat svou nemovitost bez realitního zprostředkovatele, avšak neúspěšně.
Mezi první otázky, které jim kladu, patří: "Jak dlouho jste nabízeli nemovitost samostatně?" a "Kolik zájemců ji navštívilo?" Někteří odpovídají, že nemovitost prohlédlo mnoho lidí, avšak žádný z nich se nerozhodl k nákupu. V tu chvíli se jich ptám: "Kde se podle vás nachází problém?" Běžnou odpovědí je: "Nevím."
Hlavním nedostatkem prezentace nemovitosti bez realitního zprostředkovatele je nedostatek zpětné vazby.
Zpětná vazba od zájemců
Při samostatné prezentaci své nemovitosti neobdržíte zpětnou vazbu od potenciálních kupujících. Tento jev lze přičíst opatrnosti a lidské zdvořilosti návštěvníků.
- Když se zájemcům nemovitost líbí
Jedním z důvodů, proč od potenciálních kupujících nezískáte zpětnou vazbu, je jejich opatrnost, aby se během jednání nevystavili nevýhodám.
Když se návštěvníkům vaše nemovitost zalíbí, často to nevyjádří. Obávají se, že projevené nadšení by je mohlo znevýhodnit při koupi. Pokud totiž kupující ukáže zájem, majitel se cítí silnější a může si říci: "Těm se byt hodně líbí, sice požadují slevu, ale nedám jim ji, určitě ho koupí i bez slevy".
Tímto způsobem nezískáte zpětnou vazbu ohledně toho, co návštěvníky zaujalo. Vaší nemovitosti by prospělo zvýraznit její silné stránky při propagaci, což by mohlo přilákat více zájemců.
Zkušený makléř s obchodním talentem dokáže během prohlídky rozpoznat nákupní signály od zájemců, i když se třeba moc nevyjadřují. Jde o psychologickou záležitost. Řeč těla, chování a otázky nám napovídají, zda je zájem či nezájem.
- Když se zájemcům nemovitost nelíbí
Pokud návštěvníkům nemovitost nevyhovuje, často to také neřeknou. Důvodem bývá v tomto případě lidská zdvořilost.
Jako zprostředkovatel jsem zažil situace, kdy zájemci v domě majitelům lichotili: "Máte to tu krásné", aby mi poté venku řekli: "Je to nevkusná slátanina", "Kuchyňská linka je ošklivá" nebo "Tam to zvláštně zapáchalo".
Někdy se stane, že zájemce řekne, že úpravy v bytě pro něj nemají žádnou hodnotu, byt je třeba celý předělat a proto požaduje slevu. Majitel, který byl na svůj byt a své úpravy hrdý, by se v ten moment rozčílil. Dokonce až tak, že by jej zájemci nikdy neprodal, protože ho urazil. Ačkoliv mohu s názorem zájemce souhlasit, vyjádření tohoto názoru majiteli přímo je zcela neefektivní.
Většina zájemců vám otevřeně neřekne svůj názor na vaší nemovitost. Kritiku slyšíte jen zřídka a není přímočará. Tím ztrácíte cennou zpětnou vazbu a zbytečně si komplikujete prodej.
Zkušený makléř dokáže jemně získat zpětnou vazbu od zájemců. Nikdy se o ni neptá v přítomnosti majitele, protože by se tak nedozvěděl pravdu.
Proto jsem se vždy zeptal zájemců, co si o nemovitosti myslí a jaké jsou jejich představy, až když jsme byli sami. Silné stránky nemovitosti jsem pak mohl lépe využít při propagaci a negativní aspekty taktně řešit s majitelem, abych je eliminoval či alespoň minimalizoval.
Zpětná vazba na cenu nemovitosti
Většinou prodávající očekávají vyšší částku za nemovitost, než jakou jsou kupující ochotni nabídnout. Zřídka zájemci přímo řeknou: "Pokud mi poskytnete slevu, nemovitost koupím".
Někteří zájemci mohou odejít s pocitem, že nemovitost nechtějí kvůli vysoké ceně. Avšak, když s nimi hovořím, ptám se: "Za jakých podmínek byste byli ochotni nemovitost získat?" nebo "Kolik jste ochotni za nemovitost zaplatit?". Zjišťuji tak jejich představy, které následně mohu prodiskutovat s prodávajícím. Tímto způsobem majitel získává přímou zpětnou vazbu od trhu.
Zpětná vazba k majiteli
Někdy se stane, že zájemci se nemovitost zamlouvá, avšak majitel na ně nepůsobí důvěryhodně. To může znít neobvykle, ale skutečně se to děje. Pokud zájemce má pocit, že majitel není spolehlivý, může se rozhodnout raději hledat jinou nemovitost. Například si může říct: "Ten člověk má doma nepořádek, smrad, s tím budou problémy. Možná nesplní své závazky, odmítne se vystěhovat atd. Raději si koupím jiný byt."
Zájemce však zřídka přizná prodávajícímu, že důvodem je jeho nedůvěra. Lidská slušnost jim brání ve sdělení takové zpětné vazby. Měl jsem zkušenost s prodejem nemovitostí lidem, jejichž život byl v troskách, lidem, kteří čelili exekucím, dokonce i jedné narkomance, která zdědila byt po matce a měla doma opiové doupě. Tito lidé by neměli šanci prodat nemovitost sami za přijatelnou cenu. Poskytl jsem jim citlivou zpětnou vazbu, nemovitost jsme před prohlídkami připravili, uklidili, vyvětrali, majitele poslali na procházku a zajistili právně tak, aby byl i kupující ochráněn. Nakonec byli všichni spokojeni.
Co ještě nabídne profesionální makléř?
Realitní makléř jako profesionál může nabídnout řadu výhod při prezentaci nemovitosti zájemcům:
Zkušenosti a odbornost: Makléři mají zkušenosti s prodejem a prezentací nemovitostí, což jim umožňuje lépe zacílit na potřeby a zájmy kupujících.
Objektivita: Jelikož makléři nemají emocionální vztah k nemovitosti, mohou poskytnout objektivní a nezaujatý názor na její přednosti i nedostatky.
Vyjednávací dovednosti: Makléři jsou zvyklí na jednání s různými zákazníky a mají zkušenosti s vyjednávání nejlepších podmínek prodeje.
Marketing a síť kontaktů: Realitní makléři mají přístup k široké síti potenciálních kupujících a profesionálním marketingovým nástrojům, které mohou zvýšit viditelnost nemovitosti na trhu.
Právní a administrativní znalosti: Makléři znají právní a administrativní procesy spojené s prodejem nemovitostí a mohou pomoci majiteli vyhnout se případným komplikacím či chybám.
Šetření času a úsilí: Prodej nemovitosti může být časově náročný a stresující proces. Makléř zastupuje majitele a ulehčuje mu tak práci s prohlídkami, jednáním a administrativou.
Volba realitního makléře pro prezentaci nemovitosti tedy může přinést výhody v podobě odborných znalostí, zkušeností a efektivity, což může vést k rychlejšímu a úspěšnějšímu prodeji.
Apartmány ve vinařské oblasti Šatov
"Představte si, že máte příležitost mít skvělé výdělky z nájmu a nebo přímo z vašeho podnikání a přitom si vychutnávat vynikající vína a užívat krásnou přírodu. S naší nabídkou se to stane skutečností."
Představuji vám jedno z nejúchvatnějších míst, obec Šatov na znojemsku. Šatov je místo kde labužníci objevují to nejlepší víno a také neopakovatelné zážitky
Pokud potřebujete jakoukoli pomoc týkající se nemovitostí, neváhejte mě kontaktovat.
Jmenuji se Pepa Hutera a s profesionálním přístupem a úctou ke klientům pracuji v oblasti realit od roku 2013. Baví mě to a snažím se svou práci odvádět na špičkové úrovni. Využívám nejmodernější technologie, jako jsou video prohlídky, profesionální fotografie a Home Staging, abych dosáhl jediného cíle: prodat vaši nemovitost za nejvyšší možnou cenu, aby jste byli naprosto spokojeni.
Tyto stránky jsem vytvořil proto, abych ukázal, že když dva lidé dělají totéž, nemusí to být výsledkově stejné. Rozdíl mezi realitními makléři je velmi zřejmý. Proto jsem zde sepsal své tipy a články, aby Vám pomohly při rozhodování, ať již prodeje nebo nákupu nemovitosti.
Každý prodej nemovitosti skrývá lidský příběh a to by se nikdy nemělo podceňovat. Proto si dávám záležet na každé práci, kterou odvádím, a dbám na své dobré jméno a pověst. Moje spokojení klienti jsou mé nejlepší reference.
Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám za pozornost. Pokud Vás zajímá cokoliv dalšího, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi setkám a probereme Vaše požadavky u kávy.
Rychlý kontakt
Telefonní číslo:
+420 774 12 24 12
E-mail:
josef@hutera.cz
Realitní kafíčko a konzultace
Mohlo by vás také zajímat
Trendy na realitním trhu v roce 2024
Maximalizujte Váš Zisk díky Unikátní Vizuální Prezentaci Vaší Nemovitosti!
Získejte maximum z nové dotace MŽP! Opravte dům po babičce s naším detailním průvodcem.